fbpx

שלום לכולם וברוכים הבאים ליומן המסע שלי.

מטרת הבלוג לשתף את כל מי שמעוניין בחוויה הלימודית שלי אצל פרופסור Wang Ju Yi בבייג’ין, ברוח השיתופיות של הפרופסור המכובד ושל האתר הזה.

שמעתי לראשונה על פרופסור Wang Ju Yi לפני כשלוש שנים בסדנת מישוש מרדיאנים אצל עמוס זיו במרכז “שמיים וארץ” כשהייתי בשנה השנייה ללימודי רפואה סינית במכללת רידמן והעמקתי את ידיעותיי בשיטתו בשנה האחרונה בקורס Jing Lou – קורס מתקדם בדיקור, אצל שון גודמן, ועכשיו נקרתה בדרכי ההזדמנות להגיע לבייג’ין לחודשיים של לימודים וצפייה קלינית אצל הרופא / המורה המדהים הזה.

ראשית למי שלא מכיר פרופסור Wang Ju Yi כוכב ומחבר הספר Applied Channel Theory in Chinese Medicineביחד עם Jason Robertson מטפל אמריקאי ברפואה סינית שבילה עם הפרופסור שנה בבייג’ין ועוד כ7 שנים בכתיבת הרצאותיו בשיתוף פעולה איתו. פרופסור Wang בן 75 עוסק ומלמד רפואה סינית יותר מ40 שנה. יש לו ניסיון עשיר בעבודה בבתי חולים, ניהול אוניברסיטאות ומגזינים ברפואה סינית ומתן הרצאות בסין ובעולם וכמובן ניסיון קליני עשיר.

היום פרופסור Wang מטפל בקליניקה פרטית 3 ימים בשבוע 4 שעות בכל פעם, ועוד יום בבית חולים בדיקור ובהרצאות לרופאים.

%d7%99%d7%9f-2-001

השבוע הראשון…………..
הגעתי לקליניקה ביום הראשון ופגשתי את Mei Li אמריקאית ממוצא סיני שלומדת ומתרגמת אצל פרופסור Wang כשנתיים. היא הכירה לי את הרופא, שכאן כולם פונים אליו בכינוי Lao Shi שזה כינוי למורה מכובד – בתרבות הסינית זה כנראה תואר מכובד יותר מד”ר, ולאסיסטנטית שלו שכינויה Ayi – דודה בסינית (שוב עניין תרבותי). לא עברו 10 דקות מהזמן שהגעתי וכבר התבקשתי לעשות מוקסה (סיגר) על Lu9 של מטופלת שהגיעה עם כאבי מפרקים. בהמשך צפיתי בעוד 8 טיפולים והתרשמתי מכמה דברים: ראשית המורה Wang מדבר מאוד לאט ובסבלנות עם כל מטופל שמגיע, ומסביר למתורגמנית (והיא לי ולעוד מספר סטודנטים) כל מה שהוא עושה – והכל בחיוך. שנית, הוא ממשש כל נקודה לפני שדוקר אותה ולאחר שדוקר מחפש הקרנה (סנסציה) של צ’י לאורך המרידיאן ולכיוון הרצוי לו. אם זה מטופל חדש שמגיע בפעם הראשונה הוא ממשש את כל המרידיאנים הרלוונטיים למקרה ואף מעסה או צובט נקודות מסוימות כחלק מהטיפול.

במהלך השבוע ראיתי מטופלים שדימם אצלם כמה נקודות באר ובכך הסתכם הטיפול, היו כאלה שהדיקור התבצע במחט אחת בלבד. והיו גם כאלה שקיבלו דיקור “סטנדרטי” – נקודות כמו Sp6 + Ren4 לחיזוק צ’י ודם בבעיה גניקולוגית – והכל מלווה בהסברים ובחוכמה שלא משאירה אף אחד מהצופים אדיש.

%d7%99%d7%9f9-004

לסיום אשתף אתכם באחד המקרים המעניינים שראיתי השבוע. אישה הגיעה לקליניקה עם בעיה של צוואר כואב עם הקרנה ונימול לכתף ולזרוע ימין, הירדמות של כף היד ומגבלה בתנועה של הצוואר. הבעיה קיימת שנתיים מאז שעברה ניתוח בצוואר. האישה קיבלה מסג’ וזריקות בבית החולים ללא הועיל. למעשה האישה הזאת הגיעה ללוות חברה – מטופלת קבועה של prup Wang והחזיקה בידה כלב קטן. היא שאלה את הרופא אם יוכל לעזור לה בזמן שהיא יושבת עם הכלב ומחכה לחברה שלה…..אז ד”ר WANG תשאל אותה לגבי הבעיה, מישש את מרידיאן ה- SI באזור Si4-Si5 ומצא ממצאים שמאשרים את בעיית הצוואר. בנוסף מישש את אזור Du19 ודקר. הוא הסביר שהנקודה טובה לבעיות בכל עמוד השדרה (ולא רק בעורף), מרפה שרירים וגידים בצד האחורי של הגוף. לאחר שהחדיר את המחט, ביקש מהמטופלת ליישר חוליה אחר חוליה מלמטה למעלה ובסוף ליישר את הכתפיים והצוואר. פתאום המטופלת בבת אחת הזיעה בפנים חייכה ואמרה שמתרגשת מהשיפור, שלא מאמינה שהכתף והיד משוחררות לגמרי. המורה המכובד ביקש ממנה להשאיר את המחט עד 4-5 אחה”צ (השעה הייתה 10 בבוקר) כדי שהטיפול יהיה מושלם.

כשהזיזה את הצוואר שוב לצד ימין אמרה שעדיין יש מעט מגבלה בתנועה – הוא ענה שזאת הסיבה שביקש שתשאיר את המחט כדי שתמשיך לעבוד.

פשוט  מדהים.

זה לעכשיו. תודה שקראתם, עד לפעם הבאה……………..

תפריט נגישות

Scroll to Top