fbpx

סקירת ספרות – פאזת העץ, רפואה סינית לילדים ע”פ חמשת האלמנטים מאת ארם צייג

מטפלים ברפואה סינית אשר מטפלים בילדים וגם מטפלים בתחילת דרכם ירוויחו המון מספר זה. ארם צייג צבר ניסיון רב במשך 18 שנים בטיפול בילדים ואת הניסיון הזה הוא מעביר בצורה מאוד ברורה ומובנת. הספר מבוסס על 5 התנועות, מה שנהוג לקרוא בארץ רפואה סינית עתיקה, אך גם מטפלים העוסקים ב- TCM יקבלו הרבה ידע מעניין ופרקטי מקריאת הספר.

הספר מחולק ל-3 חלקים עיקריים. החלק הראשון עוסק בעקרונות בטיפול בילדים ובהבדלים בין ילדים ומבוגרים, הדרך לגשת לילד, תפקיד ההורה בתהליך הטיפול וכלים טיפוליים כגון דיקור, עיסוי, תזונה, צמחי מרפא ומוקסה. בסוף החלק הראשון ישנו פרק שעוסק באבחנה עם דגש מאוד גדול על אבחון דרך הדופק וכולל ציורים ויזואליים.
החלק השני של הספר עוסק ב-64 המחלות השכיחות אצל ילדים, כאשר בכל מחלה יש תיאור כללי, תיאור סיני, אנרגיות מעורבות, גורמי מחלה שכיחים, תסמינים שכיחים, דיקור, צמחי מרפא ועיסוי.
בחלק השלישי של הספר יש נספחים שונים כגון חוסרי איזון שכיחים והטיפול בהם, נקודות דיקור בטיפול בילדים, שאלות ותשובות להורים, נספחים העוסקים בטיפול בליחה ובדלקות אוזניים הכוללים חוברות הנחיה להורים ועוד.
לדעתי חסרה בספר התייחסות לשימוש בלייזר אשר נעשה פופולרי בתקופה זו בטיפול בילדים, עם זאת הספר מקיף בצורה מאוד טובה את כל הנושא של טיפול בילדים, עם נטייה לכיוון הרפואה הסינית העתיקה ובדגש על השימוש במחט אחת.

 

פרק לדוגמא – מחלות של מערכת העיכול

 

לרכישה ופרטים נוספים

תפריט נגישות

Scroll to Top