fbpx

משלחת לימודית לטאיוואן – מאסטר טונג

13015331_10153346423366626_2071347578853010697_n

טונג צ’ינג צ’אנג נפטר ב 1975 והותיר אחריו 73 תלמידים, ספר אחד והרבה מאד סימני שאלה. מס’ שנים לאחר מותו חילוקי דעות ואי הסכמה החלו לאפיין מס’ תלמידים עיקרים- יואן גאו באן שכתב את ספרו היחיד של טונג, חו וואן ז’י מתלמידיו הוותיקים ויאנג וואיי ג’יה.כך נוצרו למעשה, מס’ אסכולות עיקריות. חלק מן התלמידים של טונג עזבו את טאיוואן והיגרו לארצות הברית, ביניהם יאנג וואיי ג’יה שהינו אחד הרופאים המובילים בלימוד ובהפצה של האקופונקטורה הזו במערב וגם בסין ובטאיוואן. עיקר הידע לגבי האקופונקטורה של מאסטר טונג הגיע למערב דרכו. יחד עם זאת, לא מעט תלמידים וכמה מהבולטים מביניהם נשארו בטאיוואן, חלקם נפטרו וחלקם בחיים ועדיין עובדים ומעבירים את הידע שלהם הלאה. מי שמכיר את ספריו של James Maher אשר למד בטאיוואן ממספר תלמידים של טונג מכיר את העובדה שיש שוני בידע מרופא לרופא. מאהר ציין בספריו מספר מורים מאסכולות שונות, שניים מהם אשר קשורים האחד לשני, כמורה ותלמיד ונחשבים להיות מאותה אסכולה הם ד”ר חו וד”ר לי.

חשוב להבין שבטאיוואן הידע המשיך להתפתח ובעיקר נחשף לאוזניים מקומיות. גם לאחר שטאיוואן עברה שינויים מרחיקי לכת מבחינת הסדרת תחום רפואה הסינית רופאים אלה המשיכו לטפל וללמד. מעטים המערביים אשר למדו עם אותם מורים, בעיקר עקב פערי שפה ובעיקר בגלל אי הידיעה לגביהם.

במשלחת זו אנחנו פותחים צוהר לידע חדש ומרתק. ניתנת לנו הזדמנות ללמוד את האקופונקטורה הזו ממקור נוסף ומזווית אחרת, מפיו של רופא מקומי ואותנטי, שלא עזב את ארצו ושממשיך את דרכו של מורו- ד”ר חו.

לי גאו ז’אנג בן ה 70 אומנם לא למד באופן ישיר עם מאסטר טונג אך הוא נחשב לדמות מובילה באסכולה זו. הוא מטפל כ 40 שנה מתוכם כ 30 שנים כתלמידו הישיר של ד”ר חו. כיום ד”ר לי ממשיך ללמד ולהעביר את הידע שלו בעיקר בארצות מזרח אסיה- סין, טאיוואן, דרום קוריאה ותאילנד. ב 2013 הוא הוציא את ספרו בעל שני כרכים. ספר מקיף ומרשים לכל הדעות.

לד”ר לי ישנם מס’ תלמידים קרובים. כאלו אשר למדו וליוו אותו תקופה ארוכה והלמידה עימו הייתה במסגרת ביתית- קרובה. ד”ר סו הינה אחת מהם והיא תבצע את התרגום בלמידה. ד”ר סו הינה ראש מחלקת גניקולוגיה בביה”ח האונברסיטאי של China Medical Universit ורמת האנגלית שלה טובה מאד.

נושאי הסדנא:

  • נלמד באופן תיאורטי ונתרגל באופן מעשי את כל האזורים ונק’ הדיקור הרלוונטיות 11-22-33-44-55-66-77-88-99-1010.
  • אבחון כף יד.
  • טכניקות דימום – בדגש על אזורי גב ובטן.
  • טיפול באזורים שונים ובמחלות שונות: גפה עליונה, גפה תחתונה.
  • מחלות: מחלות כבד, ריאה, לב, כליות, טחול וקיבה.
  • נלמד את עקרונות הטיפול לפי אזור מקביל בגישתו של מאסטר טונג.

תרבות, אוכל וטיולים:

בזמן שהותנו בטאיז’ונג נסע לראות את אגם שמש ירח המפורסם ביותר בטאיוון, נטייל באזור הררי המקיף את האגם ונבקר במקדש בודהיסטי עתיק. בעיר עצמה נבקר ונטעם את שווקי הלילה המפורסמים והצבעוניים שיש לעיר להציע, נראה את מקדש הבודהה הענק, נהנה מפסטיבל ג’ז שנערך כל שנה בעיר בתקופה זו, נאכל במסעדת הוט-פוט מדהימה, נעשה טיול רגלי קליל ונעים בהרים הסובבים את העיר וכמובן שנבקר בחנות ציוד לרפואה סינית.

תנאים מקדימים: מס’ המקומות מוגבל!
המשלחת פתוחה למטפלים ברפואה סינית, מתאימה במיוחד לבעלי רקע באקופונקטורה של מאסטר טונג ומוגבלת ל 15 אנשים

תאריכים:

יציאה- יום חמישי 13.10.16 אחה”צ – ערב.
נחיתה ואיסוף משדה התעופה ביום שישי אחה”צ.
חזרה לארץ: 26.10.16 יום רביעי בבוקר – צהריים.
סה”כ: 11 לילות, 12 ימים בטאיוון ללא טיסות הלוך ושוב.

עלויות:

לתשומת לבכם, הזמנת הטיסה הינה באחראיות הנרשם אך במידה ויש צורך בסיוע אני פה.
• טיסה- מבדיקה כרגע טווחי המחירים נעים בין 1122$ לטיסה עם שתי עצירות ל 1300-1500$ לטיסה עם עצירה אחת.
• מלון: מלון ברמה 3 כוכבים + ארוחת בוקר במחיר 443 דולר לכל התקופה
• לימודים: 871$.
• תיירות הסעות והדרכה: 301$.
המחיר לא כולל: אוכל, כניסה לאתרי תיירות, ביטוח נסיעות והוצאות אישיות.סה”כ ללא מחיר טיסה שזו הנתון המשתנה המהותי, עלות הנסיעה משוערת ב 1615$ לפי שער המרה של 32.3אופציות טיסה:
הגעה לטאיוואן לרוב כרוכה בעצירה אחת לפחות- בדרך כלל בהונג קונג, בנגקוק, יעד בסין או יעד באירופה. תקופת החגים זה זמן מועדף לטיול ולכן מחירי הטיסות גבוהים מהממוצע.
כרגע עוד ניתן להזמין כרטיס טיסה במחיר ממוצע עם חיסרון אחד- שתי עצירות במקום עצירה אחת.
*** לטיסות בתאריכים אילו ניתן להסתכל בלינק: http://www.mytrip.com/flights/searches/596a124b7e124acc88e9b968ac26f5be?mcurrency=USDלפרטים נוספים: מארגן המשלחת גיל טון, נציגנו בטאיוואן
gilitoon@gmail.com

תפריט נגישות

Scroll to Top