fbpx

יומן מסע Dr Wang Ju Yi חלק 4

שלום לכל המתעניינים וחגים שמחים!

אישה אחת בת 62, נקרא לה גברת Li, הגיעה לקליניקה ואמרה שיש לה חום בריאות ובקיבה. האישה הזאת מאוד אוהבת רפואה סינית, קוראת ספרים ומתעניינת מאוד בנושא. הסימפטומים מהם סובלת – טעם רע בפה מתארת אותו כחמוץ ורקוב והרגשת שומניות ודביקות בפה, תקיעות בחזה ובגרון, גרעפסים קולניים וארוכים, לפעמים יש פצעים בפה ואי נוחות מאזור הקיבה ועד הגרון. אין צרבת חומצית, יש צמא, הסימנים מוחמרים בקור. דופק עמוק ומתגלגל ולשון יבשה. ד”ר Wang אומר שיש לה בעיית St Qi not distending. במישוש מרדיאנים נתגלו ממצאים בערוצים Sp, St, Li, Lu. ד”ר WANG מסביר שבבעיות קיבה הרבה פעמים יהיו סימנים בערוץ ה Li. Yang Ming– מבחינתו הוושט יותר קשורה

ל Li– בקלאסיקה ה Li מדבר על צינור רחב בגוף, אומר שהכוונה למעי הגס וגם לוושט, לכן נקודות וצמחים של המעיים הרבה פעמים מטפלות בשיעול. זה גם לדעתו הקשר בין המעי הגס והריאות ביחסי פנים-חוץ, הוושט והטרכיאה שצמודות זו לזו.

התפקודים של הנקודות הגיעו מהתבוננות ומניסיון קליני – כמו שהד”ר אוהב לומר הפרקטיקה תמיד נמצאת צעד אחד לפני התיאוריה…..

חזרה למטופלת, למרות סימני הלחות הלשון יבשה. למה? אולי המטופלת לא קראה את כל העמודים בספר…..ואולי הלחות-ליחה שיצרה סטגנציה הופכת לחום וליובש?…

דיקור: Pc6, Sp4, St36, Lu5 הדיקור בילטרלי.

27

טיפול מס 2 – לאחר 3 ימים דיווחה שאחרי הטיפול הוציאה הרבה ליחה, פחות מועקה בחזה ועדיין גרעפסים. מבקשת ממנו צמחים והוא אומר שתתן לו לנסות דיקור עוד פעמיים שלוש ואז יבדקו אם צריך. הד”ר נותן צמחים במקרים מסוימים מיד ובהרבה מקרים מעדיף לנסות כמה טיפולי דיקור קודם.

אומר שכנראה יש יותר לחות ממה שחשב ומוסיף למרשם הנקודות את Sp9+ Ren13+ מנורת חימום על הבטן לחיזוק והנעה.

טיפול מס 3 – כעבור שבוע מספרת שהוציאה הרבה ליחה צהובה, יש פחות טעם רע בפה, עדיין מעט גרעפסים ותחושת אי נוחות בקיבה. הלשון פחות יבשה. חוזר על אותו טיפול ומשנה את Ren 13ל Ren12 כי הרגיש שהנקודה חסרה יותר בעוד Ren13 מרגישה בעודף ומעדיף כרגע לחזק.

לגבי דיקור נקודות CV כאשר הדיקור מעל הטבור מנסה לגעת בפריטוניאום (“קיר הבטן”) לחפש תחושה כמו של חגורה מעור, לדקור ולא להשאיר שם את המחט אלא להרים אותה לכיוון שטחי יותר. כשדוקר מתחת לטבור מוודא ששלפוחית השתן ריקה ואז הדיקור עמוק יותר.

wang-ran

הבנה חשובה…..ממצא על גבי מרידיאן במישוש אינו אינדיקציה לדיקור באותו מקום. למעשה ד”ר Wang לא דוקר אף פעם לתוך נודולה אלא לידה צמוד או באזור. הוא כן דוקר לתוך נקודת Ashiוגם אז מחפש את הזווית המדויקת ביותר. כאב הוא סובייקטיבי ולכן זה אינו המדד לדיקור, הוא מתחשב בזה אבל רוצה להרגיש משהו בעצמו – חוסר, עודף, תגובה כלשהי. לעיתים הוא בכלל לא ידקור את הערוץ שעל גביו יש הכי הרבה ממצאים במישוש. רמת האבנורמליות במרידיאן לפי מה שמגלים במישוש נותנת לנו אינפורמציה לגבי איזה מרידיאן פגוע מבחינת התפקוד הפיזיולוגי שלו. ייתכן שבכלל לא ידקור את הערוץ עצמו וייתכן שיבחר נקודות שלא קרובות לממצאים אבל חשוב יותר להבין איזה מרידיאן מעורב בפתולוגיה של האדם. זה כמובן צריך להתאים לסימפטומים ולסימנים נוספים – דופק, לשון. ולפעמים זה לא מתאים….. ואז מה? מנסים, מנתחים שוב את הסימפטומים, ממששים שוב את הערוצים ומנסים שוב.

הוא ממליץ לרשום את כל הממצאים, את כל הסימפטומים ופרטי המטופלים וכמובן את הטיפול שבחרנו לעשות ושהמידע הזה ישמש אותנו רבות גם הכישלונות שלנו. הרי לא נצליח לעזור לכולם ולטפל בכל הבעיות בדיקור וגם מהטיפולים הלא מוצלחים צריכים ללמוד.

משפט נוסף שאוהב לומר, שהמורים הכי טובים שלנו הם המטופלים שלנו, המחלה מתבטאת בגוף שלהם ולא מתאימה אף פעם בדיוק לתיאוריה לכן הלימוד הוא אינסופי.

מאחלת לכולנו שנה טובה מלאה במורים ושיעורים חדשים…

מיכל

מישוש של מרידיאני היד

https://youtu.be/4pCLhTi3Xxc

מישוש של מרידיאני היד והרגל

https://youtu.be/KGfg5BT8GX8

תפריט נגישות

Scroll to Top