fbpx

מאסטר טונג או דונג ? ואיך ד”ר טאן קשור לזה ?

מאסטר טונג או דונג ? ואיך ד”ר טאן קשור לזה ? אז ככה, מאסטר טונג, שהוא בעצם מאסטר דונג (ומי שקורא סינית קורא את הסימניה של שמו “דונג”) עבר לטאיוואן מסין בשנות ה50 והיה אקופונקטוריסט ידוע. הוא טיפל במאות אלפי אנשים בשיטה של השושלת המשפחתית שלו ומאז מותו ב1975 תלמידיו מפיצים אותה בעולם. התלמיד העיקרי שמוכר לנו במערב הוא ד”ר Wei Chieh Young שמסביר באתר שלו למה הוא כותב את שמו באנגלית “Tung” ולא “Dong”, הסיבה להבנתי היא שבעבר הכתיבה של ה- PinYin (סינית באותיות אנגליות) בטאיוואן הייתה שונה מזו שנהוגה היום בסין. וכך כמושפעים מד”ר Young בתרגום לעברית מאנגלית אנחנו כותבים “טונג”, לפי הכיתוב בסינית מדויק אולי יותר לכתוב “דונג”.
כך או כך מדובר באוצר של נקודות מופלאות עם תוצאות קליניות מדהימות, ותיאוריה שקצת שונה מזו שאנו לומדים ברפואה סינית מסורתית אך משתלבת איתה בהרמוניה כי גם היא מגיעה מאותו המקור.
לגבי ד”ר טאן ז”ל, מפתח שיטת האיזון שנפוצה גם היא מאוד במערב ובישראל, הוא אמנם הושפע ממאסטר דונג מאוד וישנם קווי דמיון בין שתי השיטות אך זוהי שיטה אחרת, מבוססת בעיקר על דיקור של אזורים, הדמייה ואיזון בין מרידיאנים ולא על נקודות ספציפיות.
מקווה שעשיתי סדר למתעניינים בשיטה. בספטמבר הקרוב מתקיים קורס מרוכז ללימוד האקופונקטורה הזו עם שון גודמן – שחוקר אותה, משתמש בה, מלמד אותה במשך שנים, ומעביר אותה בצורה מרתקת ומבוססת ניסיון קליני עשיר.
זוהי הזדמנות פז לקבל אוצר אמיתי, שישדרג את תוצאות הטיפולים ויכניס עניין מחודש לטיפולי האקופונקטורה שלכם/ן.
מוזמנים ליצור איתי קשר להרשמה, יש עוד כמה מקומות
כל הפרטים כאן

תפריט נגישות

Scroll to Top