fbpx

התעמלות בוקר נוסח פקין

שלום לכולם, חג שמח ושנה טובה !

למי שלא מכיר, פקין או פקינג היה אחד מיני שמות כינוי רבים שהדביקו לעיר בייג’ניג. במערב כך נהגו לכנות את העיר ויש כאלה שעדין משתמשים בכינוי זה עד היום.

הבוקר בבייג’ינג מתחיל מוקדם מאד. כבר בשעות בוקר ראשונות, הרחובות מתחילים להתמלא באנשים, חלקם עוד בשלב של לטייל עם הכלב, חלקם כבר בתנועה להתחלת היום. מנקיי הרחובות מתחילים את עבודתם עם סוג של מטאטא סיני ייחודי- ענף המורכב מכמה סיבים גדולים אשר גורף יחדיו את כל הלכלוך. בפינות הירוקות הפזורות כמעט בכל פינה בעיר, נמצאת ההמולה האמיתית. שם ללא הבדל של גילאים, החל מהצעירים ועד למבוגרים, גברים ונשים כאחד מבצעים פעילות ספורטיבית. החל מריצה בוקר סתמית סביב הפארק, משחקי כדור למיניהם, ריקודים סלונים, פעילות ספורטיבית בסיגנון חופשי, כל אחד ומה שבא לו.. החבר’ה הרציניים יותר מתרגלים כבר את הדבר האמיתי:

https://youtu.be/AcuzhMV_w6I

הוידאו הנוכחי הינה דוגמא אחת מיני רבות לפעילות הנקראית Qi-Gong צ’י- גונג.

צ’י הינו מונח מרכזי בתרבות הסינית בכלל וברפואה הסינית בפרט אשר בתירגום מערבי (תירגום לא ממש מדויק) פירושו, כוח החיים, אנרגיה. על פי ההבנה הסינית צ’י הינו החומר הבסיסי שממנו מורכב היקום. כל האובייקטים בייקום נולדו כתוצאה מטרנספורמציה של צ’י. הצ’י נמצא בבסיס כל התופעות- בכל דבר שמתקיים יש צ’י, כמובן שברמות שונות- גם לדבר דומם יש במידה מסוימת צ’י, בטח ובטח במידה רבה לייצור חיי. ההופעה של הצ’י הינה בצורה חומרית או בצורה מופשטת. כל תופעה בטבע הינה תוצאה של תנועת הצ’י. הצ’י בגוף ובטבע הינו אחד ובא לידי ביטוי בצורות שונות ובפעולות שונות אשר על פיהן הוא מקבל שמות שונים. גונג פירושו לעבוד, עבודה. לכן צ’י- גונג משמעותו לעבוד עם הצ’י, הצ’י של הגוף.

אז מה זו למעשה הפעילות הזאת- צ’י- גונג ואיך הדבר מתקשר ורלוונטי לרפואה הסינית? למען האמת קשה להסביר מהו הצ’י- גונג. זהו מסוג הדברים שצריכים לחוות דרך מעשים ולא דרך מילים. כאשר מתרגלים אותו בצורה נכונה, הגוף כבר יודע במה מדובר. פעילות זו הינה מונח עכשווי ומודרני אשר בא לתאר שיטה סינית עתיקת יומין לשמירה על בריאות הגוף. שיטה זו מבוססת על שילוב של תנועה יחד עם נשימה נכונה אשר באים במטרה לפתוח, לשחרר ולחבר את הגוף. אינטגרציה זו של נשימה ותנועה יוצרת תנועה הרמונית של צ’י ודם בגוף ויוצרת מצב של שלווה ורווחה בתודעה, בגוף ובנפש.

אותה תנועה של צ’י ודם בגוף מתרחשת בשתיים עשר המרידיאנים הראשיים של הגוף. אלו הם המרידיאנים אשר לכל אחד מהם קשר לאיבר פנימי ואחראיות לתפקיד פיזיולוגי מסויים בגוף. תנועה זו של צ’י ודם באה במטרה להסדיר את מה “שהתקלקל” במהלך היום, בויכוח עם הבוס בעבודה, באכילה לא סדירה או נכונה, במאמץ פיזי או נפשי גדול. גישה אוריינטלית יותר הינה מניעה מבעוד מועד של חוסר האיזון שיווצר אצלנו ביום יום, אשר בסופו של דבר יוביל למחלה. מניעה זו הינה בבסיס התיאוריה של הרפואה הסינית, בתפיסה של גוף האדם ובריאותו.

הצ’י- גונג היווה את הבסיס להתפתחות אומנויות הלחימה כמו טאי- צ’י וקונג פו. הוא מחזק ומשמר את שרירי הגוף השונים, תורם ליציבה נכונה ומאוזנת של הגוף ועוזר רבות בפן המנטאלי..

כל טוב ביינתים

גיל טון, בייג’ינג, סין

למעבר לבלוג לחץ כאן

תפריט נגישות

Scroll to Top