fbpx

היסטוריה קצרה של שיטת הדיקור של Master Tung Ching Ch’ang ו- Dr. Young Wei Chieh

במהלך העשור האחרון קהילת הדיקור הסיני הבינלאומית נחשפה לשיטת דיקור הידועה כשיטת הדיקור של מאסטר דונג. מאסטר דונג, מדקר סיני מחונן הידוע בשם Master Tung Ching Ch’ang ,נמלט לטאיוואן לאחר השתלטות הקומוניסטים על סין. הוא לקח עמו ספר שהכיל סודות אודות שיטת הדיקור הסיני של משפחתו, ובמהלך השנים הוסיף גם את ממצאיו ופיתח את השיטה אשר הפכה לתורה מושלמת של דיקור סיני. בשלהי שנות ה- 60 ובראשית שנות ה- 70 מאסטר דונג צ’ינג צ’אנג החליט כי הגיע הזמן להפיץ את שיטת הדיקור שירש ממשפחתו ובשנת 1973 הוציא לאור את ספרו הראשון העוסק ב – Master Tung point system שכותרתו”Master Tung’s Upright System of Extra Points”

למרות שמאסטר דונג צ’ינג צ’אנג לימד תלמידים רבים לאורך השנים, אל שיטת הדיקור של משפחתו חשף רק את הסטודנטים שלימד בשלהי שנות ה-60 ובראשיתן של שנות ה70. בשנים המוקדמות יותר מאסטר דונג השתמש בעיקר בנקודות דיקור של 14 המרידיאנים הראשיים. ד”ר Young Wei-Chieh למד לעומק ובאדיקות עם מאסטר דונג במהלך החלק המאוחר יותר של הקריירה שלו. בתקופה זו למד הן את 14 המרידיאנים הראשיים והן את הסגנון המיוחד של האקופונקטורה המשפחתית של מאסטר דונג והפך לאחד מתלמידיו המקורבים.

ד”ר יאנג ווי צ’יאה

ד”ר יאנג ווי צ’יאה, נולד בשאנדונג שבסין וגדל והתחנך בטייוואן. הוא החל ללמוד רפואה סינית בגיל צעיר ממשפחתו. אחרי שבילה שנים רבות בלימוד הדיקור הסיני עם מאסטר דונג, פרסם ב- 1975 מאמר שכותרתו “Zhen Jiu Jing Wei”, שבו פירט את רוב העקרונות העומדים מאחורי שיטת הדיקור של מאסר דונג . מאסטר דונג קרא ואישר את המאמר לפני פטירתו בשנת 1975.
בשנת 1980 פרסם ד”ר יאנג את הטקסט “Master Tung Acupuncture”, שם הסביר באופן מפורט על תורת הדיקור של דונג ובשנת 1986 הגיע לארצות הברית לתקופה של שישה חודשים לפי הזמנתה של מרים לי ז”ל, שהשתלמה אצלו כאשר הגיעה לטייוואן ע”מ ללמוד אצל מאסטר דונג. בארה”ב העביר דר’ יאנג הרצאות בתורת הדיקור של מאסטר דונג בפאלו, אלטו, קליפורניה. הרצאות אלו היוו את הבסיס להתפשטותה של שיטת הדיקור של מאסטר דונג בארצות הברית.

בשנת 1990 ד”ר יאנג היה הרופא הסיני הראשון אי פעם מטיוואן שהוזמן ללמד בסין. הוא הרצה בשנחאי על הדיקור עפ”י שיטת מאסטר דונג, ובכך החלה התפשטות של שיטת מאסטר דונג גם בסין.

Dr. Young Wei-Chiehמטפל ברפואה סינית כבר למעלה מ- 40 שנה וטיפל ביותר

מ 300,000 חולים. הוא עסק עשרות שנים בחשיפת הבסיס התאורטי מאחורי שיטת הדיקור של מאסטר דונג והרחיב בהצלחה רבה את היישום של נקודות רבות של מאסטר דונג, הרבה מעבר ליישומן המקורי. כמו-כן, הוא חידד והרחיב את טכניקות הדימום של מאסטר דונג על מנת לפתור בעיות מורכבות וקשות בצורה אלגנטית וקלה.

בנוסף לשליטתו של ד”ר יאנג ווי צ’יאה באקופונקטורה של מאסטר דונג והן באקופונקטורה של 14 המרידיאנים הראשיים, הוא חוקר עד היום את הספרות הקלאסית של הרפואה הסינית ואף כתב פירושים על Huang Di Nei Jing וה- Ling Shu. הוא מוכר כמומחה הרבליסטי master herbalist)) ומומחה ללימודי האי-צי’נג . הוא למד עם Liu Du Zhou המסטר המנוח של Shang Han Lun ועם Zhu Bo Kun המסטר המנוח של האי-צ’ינג.. ד”ר יאנג כתב 30 ספרים על כל היבטיה של הרפואה הסינית, שפורסמו בהרחבה בכתבי עת רפואיים סיניים, ואף נתן הרצאות רבות לרופאים המתמחים ברפואה סינית ברחבי העולם. הוא זכה בפרסים נכבדים על הישגיו ותרומתו בתחום הרפואה הסינית וממשיך לחלוק את התגליות החדשות שלו עם קהל שמשתוקק לחידושיו, בכל מקום אליו הוא מגיע.

young

מימין Dr. Young Wei-Chieh עם נח ביטלמן (צולם ע”י תמר ביטלמן)

השפעות על עולם הדיקור הסיני

לא יהיה זה מוגזם לומר שד”ר יאנג ווי צ’יאה יצר לבדו מהפכה בעולם הדיקור. באמצעות הרצאותיו, שיעוריו, ספריו ומאמריו, הוא הביא את מערכת הדיקור של מאסטר דונג לאלפי רופאים המתמחים בדיקור הסיני ברחבי העולם וחשף אותם לשיטה שהיא הרבה יותר עוצמתית ממערכת 14 המרידיאנים הראשיים.
ב- 20-23 במאי, בירושלים, במשך 4 ימים אינטנסיביים, יעביר ד”ר יאנג את הקורס הבסיסי בדיקור של מאסטר דונג ויכסה את כל הנקודות, מיקומן, עומק הדיקור, שילובים של נקודות והשימושים הקליניים שלהן.

בנוסף, ד”ר יאנג ילמד את הטיפול הרחב והמגוון במחלות ובעיות רפואיות שונות, תוך שימוש בנקודות של מאסטר דונג, ואת התאוריה העומדת מאחורי הדרך שבה הנקודות עובדות.

הקורס יעסוק גם בטכניקות, כגון: Moving Qi Needling Method , Dao Ma Needling Method and Guiding Qi Needling Method אשר יספקו למטפלים כלי-טיפול עוצמתיים. סטודנטים שלקחו את הקורס בעבר נוכחו לדעת כי הצלחתם בטיפול מגיעה כיום לרמה חדשה לגמרי, כאשר בעיות ומחלות נפתרות במהירות וביעילות, תוך שימוש במספר מועט של מחטים.

במאמר הבא אדון בסיפורי- מקרה מהקליניקה, ע”י שימוש בשיטת מאסטר דונג.

נוח נסטור ביטלמןL.Ac למד רפואה סינית בטייוואן וארצות הברית בשנות ה- 80 ועסק ברפואה סינית בצפון קליפורניה במשך יותר משני עשורים. הוא תלמידו של ד”ר יאנג ווי צ’יאה. נוח ואשתו, תמר, הגיעו ארצה לפני כשנה ומתגוררים כיום בצפון הארץ, שם עוסק נוח ברפואה סינית, עורך תרגום לאנגלית של אחד מספריו של ד”ר יונג, ועובד על כתיבת ספר משלו הדן בדפוסי אבחון ברפואה הסינית .

תפריט נגישות

Scroll to Top