fbpx

ד”ר Wang חלק 3

ד”ר Wang נוגע במטופלים שלו. ממשש, לוחץ, צובט וכמובן דוקר. הוא משתמש בטכניקות מגע מיוחדות וכך כחלק מהאבחון בעודו ממשש את המרידיאנים כדי להבין את אופי הבעיה, מתחיל את הטיפול עוד לפני הדיקור. חלק מהבעיות נפתרות באופן מיידי כבר תוך כדי האבחון ע”י המגע. למשל השבוע מצא אצל מטופלת שסובלת מבעיית כתף עיקשת ג’ולה גדולה באזור Lu6 בצד של הכאב. אז הוא התחיל את הטיפול בטכניקת “plucking” – טכניקה שבה צובט ומפריד את העור מהשריר לאט לאט עד שנהיה שטף דם סגול במקום ותוך כדי כל כמה שניות בודק אם יש שיפור בטווח התנועה ובכאב בכתף.

vlcsnap-2011-09-18-17h21m30s11

כשיש ממצא על גבי אזור הוא מעדיף את הטכניקה הזאת כדי להגביר את הזרימה בערוץ וכך מטפל באזור ולא רק בנקודה ספציפית. הוא מדמה את זה לדיג בעזרת רשת – שכך תופסים הרבה דגים קטנים לעומת דיג עם חכה כשתופסים דג אחד…

כך חלק מהטיפול נעשה עוד לפני הדיקור וחוסך שימוש במחטים. בכלל ד”ר Wang ממליץ להשתמש בכמה שפחות מחטים. הוא מדבר על התשה של מערכת המרידיאנים (?…) הוא מוסיף ואומר שאנשים שלא קיבלו דיקור מעולם מגיבים טוב יותר לטיפול ושמערביים מגיבים טוב יותר מסינים (שוב בגלל שהמערכת אצלם פחות “משומשת”). לא הבנתי את האמרה הזאת עד שביקרתי בבית חולים סיני וראיתי את הטיפול הסטנדרטי אותו מקבלים כאן הסינים.

20-40 או יותר מחטים בכל טיפול (המחטים כמובן עבות וארוכות יותר מאילו שמשתמשים בהם במערב) + 20 דקות של אלקטרו בכל זמן הדיקור + מנורת חימום במשך כל זמן הטיפול ולקינוח כוסות רוח כ10 דקות על הגב, פנים, רגליים – תלוי בבעיה. וזה הטיפול למגוון רחב של בעיות (אינסומניה, פציאליס, כאבי גב, צוואר ורגליים, אמנוריאה ועוד)……בכל גיל ובכל מצב. אני חייבת להודות שהאמרה על התשת המערכת התקבל אצלי בספק קל, אז באחד הימים שהגעתי לצפייה בבי”ח עם כאב גב תחתון החלטתי לנסות. לאחר הטיפול הבנתי (בלי כאב גב אמנם) טוב יותר את המושג של התשת המערכת זה באמת היה קצת קשה לשכב עם מחטים לאורך כל ערוץ ה Bl+ אלקטרו + מנורה + כוסות רוח בסוף הטיפול…..והצלחתי להבין איך אחרי אחד או שניים או ארבעים טיפולים בסגנון הזה המערכת עשויה להיות מותשת…..

%d7%97%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%9d-1

מקרה: מטופל בן 66 סובל מל”ד גבוה ומנזלת אלרגית באופן כרוני. בנוסף לפני כחודש הייתה התפרצות של אלרגיה שהתבטאה בהתנפחות של הלשון, נוקשות של הלשון וקושי לדבר בצורה חלקה. הוא היה אז בביקור בעיר אחרת בסין ונבדק בבי”ח – שם שללו אירוע של שבץ וקיבל טיפולים של דיקור בלשון והיה שיפור קל במצב. עכשיו חזר לבייג’ינג ומאז האירוע עדיין מתקשה לדבר בצורה חלקה, הלשון נוקשה וגם נראה כי צד אחד ארוך מהצד השני כשמוציא אותה ובנוסף סובל מהתקררות שלא עוברת כבר כמה שבועות. לאחר שד”ר Wang מישש את הערוצים מצא באזור Lu6 ג’ולה בשני הצדדים, התחיל את הטיפול באותה טכניקת ” plucking”, מצא ממצאים נוספים בערוץ ה Shao yin של היד והרגל ועבר לדיקור של הלשון. כשהמטופל הרים את הלשון ראה שיש הרבה ורידים סגולים מתחת ללשון והחליט לדמם במקום לדקור, הוא עשה את הפעולה הזאת בצורה מאוד חלקה – האסיסטנטית האירה את המקום עם פנס, ביד אחת החזיק מפית גזה ששם בפה של המטופל וביד השנייה מחט של דימום. הוא דיבר על כך שהלב שולט בהכרה, נפתח ללשון ושקשיון של הלשון קשור ישירות ללב.

vlcsnap-2011-09-18-17h11m21s202

בגלל הרקע של המטופל והממצאים במישוש על אף שבית החולים שלל אירוע של שבץ, ד”ר Wangהתייחס לחוסר זרימת דם טובה ללב ולמוח ולכן בחר לדקור את השילוב Ht5+Kid6 שילוב שפותח וממריץ זרימת דם במרידיאני החיבור של הלב והמוח (הסבר מפורט לכך ניתן למצוא בספר Applied Channel Theory In Chinese Medicine). בנוסף דקר lu5 להתקררות. המטופל הגיע שוב לקליניקה לאחר יומיים ודיווח על שיפור בנוקשות של הלשון ובדיבור. הפעם הטיפול התחיל בדיקור של Du14 בטכניקה של Quick needeling הכנסה והוצאה של המחט אחרי הגעה של צ’י (ד”ר Wangמשתמש בנקודה הזאת לעיתים קרובות לטיפול באלרגיות). המחט הזאת נכנסה כמו חמאה, כאילו הנקודה ריקה – מסביר שמעיד על חוסר (קשור לאלרגיות ולהתקררות). בדר”כ כשיש פתוגן חיצוני ודוקר Du14 הוא מחפש צ’י עד שיש הזעה בכפות הידיים וזה מעיד על שחרור של הפתוגן. במקרה הזה לקח קצת זמן למצוא תחושת צ’י ולא הייתה הזעה מספקת בכפות הידיים. לאחר שהוציא את המחט דקר גם את Du16 (בשביל הלשון) באותה טכניקה של הכנסה והוצאה. לאחר מכן חזר שוב על הנקודות מהטיפול הקודם. כשדקר את Kid6 היה צ’י חזק יותר ולכן ד”ר Wang אומר שהתוצאות תהינה טובות יותר. (הפעם חסך מהמטופל את הדימום מתחת ללשון…….וגם מאיתנו)

תודה שקראתם

תפריט נגישות

Scroll to Top